Foto: iStock
Izdavač portala TeleSrbija, Udruženje korisnika telekomunikacija Klenovnik, pokrenulo je inicijativu uspostavljanja besplatnog SAVETOVALIŠTA ZA KORISNIKE TELEKOMUNIKACIONIH USLUGA, u cilju edukacije korisnika telekomunikacionih usluga o svojim pravima i obavezama, kao i zaštite prava krajnjih korisnika telekomunikacionih usluga.
U okviru nove sekcije na portalu TeleSrbija, Savetovalište, korisnici će moći da se informišu i pronađu odgovore na najčešće postavljana pitanja koja mogu imati o IKT uslugama, i moći će da podnesu Zahtev za savetovanje, putem web forme.
U okviru procesa podnošenja Zahteva za savetovanje, korisnik unosi informacije o operatoru za čije usluge zahteva savetovanje, i u slobodnoj formi opisuje svoj problem, uz mogućnost da priloži dokumenta, fotografije i video zapise. Nakon podnošenja Zahteva za savetovanje, Udruženje korisnika telekomunikacija Klenovnik pristupa rešavanju Zahteva.
Kroz rad Savetovališta, ponudićemo korisnicima personalizovane informacije i rešenja kako bismo ih edukovali o njihovim pravima, i obavezama, i pomogli da reše eventualni spor sa operatorom.
Dodatno, Udruženje će sarađivati direktno sa operatorima elektronskih komunikacionih usluga i distribucije medijskih sadržaja - koji budu želeli da sarađuju - na efikasnom rešavanju reklamacija i prigovora njihovih korisnika, a koji su podneti putem Savetovališta, i za koje je korisnik dao takvu saglasnost.
Isto tako, kada se identifikuju sistematske povrede prava korisnika, Udruženje će podneti Inicijativu za pokretanje postupka zaštite kolektivnog interesa potrošača kod Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, a isto tako i Inicijativu za pokretanje inspekcijskog postupka kod Ministarstva informisanja i telekomunikacija.
Portal TeleSrbija se od svog začeća intenzivno i neumorno bori za zaštitu institucije zakona na tržištu telekomunikacija u Srbiji, i posebno na zaštitu prava krajnjih korisnika telekomunikacionih usluga, što kroz pokretanje mnogobrojnih inicijativa i postupaka kod RATEL-a i Ministarstva informisanja i telekomunikacija (i prethodnih Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija), što kroz dosadašnje savetovanje korisnika u manjem obimu. Smatramo da je logičan sledeći korak sistematizacija procesa savetovanja korisnika kroz Savetovalište, kako bismo na efikasniji način mogli da pomognemo znatno većem broju korisnika, a kroz rad na zaštiti kolektivnih interesa potrošača, i da značajno unapredimo tržište telekomunikacija.
Savetovalište će ubrzo postati dostupno na portalu TeleSrbija, u sekciji Alati, o čemu ćemo naknadno objaviti vest.
1 komentar
Pratim Vaš rad na YT portalu izvesno vreme i mogu Vam reći da ste najbolji .
Iskreno ni jedan kanal na YT -u nije želeo a možda ni hteo da otvori sve teme koje ste Vi za kratko vreme pokrenuli i na tome Vam se zahvaljujem .
Hteo sam da Vas zamolim kako ste pokrenuli temu o pravima korisnika da potražim pravni savet
Naime imam neka potraživanja prema jednom provajderu iz 2004 , koja su utužena posle par godina . Potom je taj predmet arhiviran .A posle više od 16 godina opet aktiviran i spremili su ga za parnični postupak.
Da stvar bude gora suđenja su na teritoriji grada Beograda a ja u Nišu , em teško bolestan , em bez materijalnih sredstava .
Za ovih godinu dana ( a po saznanju ) , da su ponovo pokrenuli predmet pisao sudu najmanje pet puta i tražio zbog svega navedenog prigovor mesne nadležnosti kao i to da ako sud ima elemenata da donese odluku gde bi kompanija koja me je utužila dokazala da je dug apsolutno opravdan sa tom se kompanijom "dogovorio " o dinamici otplate jel ja nemam ni platu a zbog bolesti primam samo materijalnu pomoć i to u tolikom iznosu gde ja nemam ni za lekove ....
Obraćao se i Predsedniku Trećeg Osnovnog suda i podnosio dokaze na koje se pozivam ali uzalud .
Sudija je bio zakazao jedno ročište gde sam ja pre održavanja istog poslao razlog mog nedolaska kao i predlog o kome sam Vam već pisao .
A da stvar bude gora ništa od toga . Već mi je za mesec decembar stigao samo poziv za ponovno ročište .
U zadnjih godinu dana i pored mojih teških bolesti ja živim u strahu za svoj život .
Trenutno dok Vam pišem preko ove kontakt forme je na časovniku 02 : 44 , od mojih petnaest lekova koje pijem ja se budim sa košmarima i moram da pijem antidepresivie da bi mogao odmoriti do jutra kako bi funkcionisao koliko mogu .
Napominjem da iako dođe do izvršnog postupka ja na svoje ime nemam ništa da stan u kome živim je tuđi i da sam ja samo lice koje imam obavezu plaćanja kirije a prema ugovoru koji je overen kod notara .
Ali i bez obzira na to što mi oni ne mogu oduzeti pomoć koja je minimalna ja se nalazim u ogromnim strahu .
Da naglasim da sam ja spreman ako sud može dati poverenje samo ugovoru i jednoj fakturi a bez izvođenja dokaza da je dug osnovan da se preko instrumenta medijacije dogovorimo da od tog minimalnog iznosa koji primam odvajam neki dinar i dok se sve ne namiri .
Pisao sam i zvao njihov Call centar , tražio da me neko kontaktira iz Pravne službe provajdera ali niko ne želi .
Molim Vas da ako imate nekog pravnika da me posavetuje šta da radim i kako da se nosim sa tim pravnim stvarima .
Hvala Vam puno