SES - Dosegnite do publike svuda - Neuporediv evropski domet od preko 170 miliona domaćinstava

Izjašnjenje redakcije TeleSrbija u „slučaju VAS prevara” putem DCB tehnologije

Izjašnjenje redakcije TeleSrbija u „slučaju VAS prevara” putem DCB tehnologije

Foto: TeleSrbija

Povodom pokrenutog i završenog inspekcijskog nadzora u "slučaju VAS prevara" putem DCB (Direct Carrier Billing, isto Direct Operator Billing - DOB) tehnologije, redakcija portala TeleSrbija objavljuje sledeće izjašnjenje:

Postupajući prema objavi korisnika u/petarsubotic na društvenoj mreži Reddit, portal TeleSrbija uputio je regulatoru (tadašnoj regulatornoj agenciji) - RATEL, za pokretanje postupka ispitivanja pravne osnovanosti prijave korisnika na VAS servis putem jednog ili dva klika, zaobilazeći time obavezan korak unosa PIN koda iz SMS poruke, ili slanjem kratkog koda na poseban kratki broj.

Tom prilikom je obrazloženo da Yettel doo Beograd, u saradnji sa Telenor Digital AS iz Norveške, pruža na uvid operatoru VAS usluge broj telefona pretplatnika, koristeći njegovu jedinstvenu kombinaciju izlazne CGNAT IP adrese i porta, radi povezivanja tih podataka sa pretplatničkim brojem (outbound IP and port to MSISDN mapping), te da se prijava odnosi na ovaj mehanizam.

Yettel je odgovorio da je u pitanju poslovna tajna, i nisu obrazložili funkcionisanje DCB tehnologije. Portal TeleSrbija se nije obratio kompaniji NTH Media za izjašnjenje jer kompanije NTH Media nije bila predmet prijave za DCB, kako korisnik - pretplatnik, ima ugovorni odnos sa operatorom mobilnih telekomunikacija, a ne sa pružaocem usluga sa dodatnom vrednošću, i kako je sporan odnos operatora sa trećom stranom (Telenor Digital odnosno sada deo Telenor Linx, nastao spajanjem divizija TDC i TMS kompanije Telenor AS iz Norveške a krajem 2022. godine).

Regulator je, bez da nas o tome obavesti, podneo zahtev Ministarstvu informisanja i telekomunikacija, da pokrene inspekcijski nadzor nad NTH Media. 

Regulator nije dostavio izjašnjenje ni posle nekoliko upućenih mejlova i opomena, već nas je naknadno kontaktirao novinar BIRN-a putem kojeg smo saznali da je podnet zahtev za pokretanje inspekcijskog nadzora. Nakon toga, podneli smo Zahtev za pristup informaciji od javnog značaja RATEL-u, pod brojem 1-K-34908-11/23, a koji je odbijen, po osnovu čl. 9 st. 1 tačka 2 Zakona o slobodnom pristupu informacija od javnog značaja. Odbijenicu smo dobili 18.09.2023. godine pod delovodnim brojem 1-07-34908-11/23-1. 

Nažalost, pokrenuti postupak inspekcijskog nadzora nad NTH Media nije povezan sa praksom DCB, jer se u inspekcijskom nadzoru utvrđivao pravni osnov poslovanja VAS operatora, i to slanjem SMS poruke na kratki broj, ili unosom PIN koda iz SMS poruke, a ne odnos Yettel doo Beograd i Telenor Linx AS iz Norveške. 

Danas smo obavešteni od strane advokata NTH Media da je završen inspekcijski nadzor, i to 14.07.2023. godine, a za koji nas je RATEL obavestio da je u toku na dan 15.09.2023. godine, a koji nam svakako ni Ministarstvo ni Regulator nisu dostavili. U Zapisniku o inspekcijskom nadzoru broj 345-07-00518/2023-03, spominje se i stranka Nataša Gospić, koja je podnela prigovor 1-01-349-14/23 od 14.02.2023. godine, a o kome mi nismo obavešteni, i za koji nemamo saznanja. 

Postupajući prema članu 83. Zakona o javnom informisanju i medijima, portal TeleSrbija objavio je odgovor kompanije NTH Media.

Nažalost, nakon svih navedenih postupaka, smatramo da nije utvrđen pravni osnov prijave pretplatnika na VAS servis klikom na dugme na web stranici, posredstvom tehnologije DCB, niti osnovanost obrade podataka pretplatnika Yettel doo Beograd od strane trećeg lica Telenor Linx AS Oslo (Norveška). 

Odgovarajući na tvrdnju NTH Media doo Beograd da se protiv njih vodi "orkestrirana kampanja", redakcija TeleSrbija se kao i uvek izjašnjava da mi SAMO I ISKLJUČIVO zastupamo interese krajnjih korisnika telekomunikacionih usluga, te da u skladu sa navedenim nismo deo "orkestrirane kampanje", već postupamo prema prijavama i dopisima krajnjih korisnika, i - obraćajući se nadležnim organima - zajedno nastojimo da poboljšamo ponudu, cene i uslove pružanja usluga krajnjim korisnicima fizičkim licima, na tržištu telekomunikacionih usluga u Srbiji.

Žao nam je ako se neka od strana smatra povređenom, ali ponovo ističemo da isključivo zastupamo interese krajnjih korisnika telekomunikacionih usluga, i da u svom postupanju posebno obraćamo pažnju na postupke tako da su osnovani, balansirani, merodavni i ujednačeni, prema svim uključenim stranama. 

U Klenovniku,

16.10.2023. godine

Odgovorni urednik, Milan Kragujević

0
❤️
0
👍
0
😲
0
😢
0
😠
0

Nema komentara