Foto: PROMO/Yettel
Došao je i taj dan. Ono o čemu se u kuloarima šuškalo, a što su analitičari tržišta predviđali kao neminovan ishod neodržive poslovne politike United Grupe, postaje realnost. SBB, brend koji je decenijama bio sinonim za kablovsku televiziju u Srbiji, ali u poslednje vreme sve češće i za tehnološku stagnaciju, odlazi u zaborav. Yettel preuzima kormilo.
Ovo nije samo rebrendiranje. Ovo je potpuna demontaža jednog sistema i kraj jedne ere na telekomunikacionom nebu Srbije. United Grupa se povukla, ostavljajući iza sebe infrastrukturu koja vapi za modernizacijom i korisnike koji su godinama slušali o superiornosti mreže koja je, realno gledano, na mnogim lokacijama ostala zaglavljena u eri koaksijalnih kablova.
Prosledili smo upit za pojašnjenje Yettel-u i SBB-u. SBB, u skladu sa dosadašnjom praksom, nije odgovorio na naš upit.
"Yettel i SBB se spajaju u jedinstvenog provajdera svih telekomunikacionih usluga. Pravno spajanje dve kompanije biće tokom 2026. godine, ali SBB brend ostaje i dalje na tržištu, što znači da ostaju na snazi i postojeći ugovori korisnika. Ipak, na duži rok, radimo na tome da poslujemo pod jednim brendom - Yettel, sa ciljem da korisnici imaju još bolje iskustvo i raznovrsnije usluge. Proces integracije odvija se u fazama i obuhvata usklađivanje operacija, organizacija, prodaje i tehnologija, kako bismo spojili najbolje iz obe kompanije. Korisnike ćemo obaveštavati na vreme i u skladu sa zakonom o svim informacijama koje su relevantne za njih, kao što smo činili i do sad.", odgovorili su iz Yettel-a na naš upit.
EON odlazi u penziju
Možda i najveći šok za prosečnog korisnika biće gašenje EON platforme. Iako agresivno reklamiran kao vrhunac tehnologije, EON će biti zamenjen. Yettel uvodi sopstveno TV rešenje, Yettel. TV platformu koju je razvijala e& PPF Telecom Group, a koja je već testirana i implementirana na domaćem tržištu kao i na drugim tržištima Centralne i Istočne Evrope.
Nasleđe zvano DOCSIS
Yettel ovim potezom dobija ogromnu bazu korisnika, ali i "vruć krompir" u vidu infrastrukture. Dok je konkurencija godinama unazad agresivno širila optiku do kuće (FTTH), SBB se predugo oslanjao na "šminkanje" stare DOCSIS tehnologije. Priče o Giga gradovima često su služile da zamaskiraju činjenicu da koaksijalni kabl jednostavno ima fizička ograničenja, posebno u upload brzinama i stabilnosti.
Novi vlasnik sada ima težak zadatak. Moraće da integriše sopstvenu modernu mobilnu mrežu i optičke resurse sa nasleđenom, često zastarelom kablovskom mrežom SBB-a. Ostaje da se vidi kojom brzinom će Yettel uspeti da "peglaju" ove nedostatke i da li će konačno ti delovi mreže videti pravu optiku, a ne samo hibridna rešenja.
Epilog
Gašenje brenda SBB je logičan korak. Ime koje je godinama vuklo repove političkih prepucavanja, netransparentnih cena i sukoba sa regulatorima, postalo je teret. Yettel nastupa sa čistim papirom, ali na starim temeljima. Za korisnike ovo dugoročno može biti dobra vest, jer ulazak ozbiljnog igrača poput e& PPF Telecom Grouo obično znači i racionalizaciju poslovanja. S druge strane, ovo je definitivna potvrda da je model poslovanja koji je forsirala United Grupa - baziran na medijskom pritisku i monopolu nad starom infrastrukturom - doživeo krah.
Nema komentara