Foto: PROMO/Yettel Srbija
Majk Mišel, direktor Yettela u Srbiji, poručuje da cilj kompanije nije kratkoročni profit, već stvaranje trajne vrednosti. Kako navodi u intervjuu za NIN, sa snažnom podrškom tima gradi kulturu u kojoj ljudi napreduju i ponose se rezultatima. „Potrebna su visoka očekivanja. Kada postoji jasan okvir i vizija, rezultati su garantovani”, ističe Mišel.
Govoreći o strategiji, Mišel naglašava da je Yettel potpuno usmeren na rast. Kompanija se, kako kaže, iz pozicije mobilnog lidera razvila u tehnološku firmu koja nudi kompletne telekomunikacione i digitalne servise. U brojkama to podrazumeva oko 37% učešća po prihodima na mobilnom tržištu i blizu tri miliona korisnika, uz širenje ekosistema uključivanjem više od 700.000 korisnika SBB-a i oko 850.000 korisnika Yettel banke. Ambicija je jasna - prelazak iz klasičnog mobilnog operatora u široku digitalnu tehnološku kompaniju koja ravnopravno konkuriše telko, fintech i striming igračima.
Posebno mesto zauzima integracija Yettela i SBB-a. Mišel je opisuje kao važan korak ka jedinstvenom pružaocu svih telekom usluga, uz bolje korisničko iskustvo, veća ulaganja u mrežu i ponudu koja se stalno proširuje. Prvi rezultati su već vidljivi - od kraja jula korisnicima su dostupni svi relevantni TV sadržaji i na Yettel i na SBB platformi. Yettel je u nove tarife uvrstio dodatnih 25 kanala, uključujući kanale N1 i Nova, dok je SBB obogatio ponudu sa 50 novih kanala i uveo Voyo striming platformu. Za korisnike to znači jednostavniji pristup vestima, dečijem, sportskom i zabavnom programu, uz ujednačeno raspoređivanje kanala i cene na obe platforme. Integracija internih sistema, napominje Mišel, odvija se brže od očekivanog, a zajednički cilj sa Yettel bankom je razvoj snažnog ekosistema koji spaja telekom i bankarske usluge na jednom mestu.
Na planu tehnologije, Mišel izdvaja 5G kao ključnu polugu daljeg razvoja. Srbija se priprema za aukciju spektra, a po evropskim iskustvima komercijalni 5G bi mogao da krene krajem 2025, uz širenje pokrivenosti tokom 2026. i nadalje. Yettel u ovom trenutku nosi više od 35% mobilnog saobraćaja u zemlji i nastavlja da ulaže u stabilnost, bezbednost i kapacitet mreže. Podsetio je i da je Yettel još 2019. pokrenuo prvo 5G test okruženje u Naučno-tehnološkom parku u Beogradu.
Veštačka inteligencija je drugi temelj rasta. Prema tržišnim procenama, AI sektor ubrzano raste, a generativni AI posebno dobija na značaju. Yettel već koristi AI u internim procesima i korisničkim kanalima - od digitalnog bankarstva i end-to-end aplikacija, preko optimizacije mreže i napredne analitike, do korisničke podrške. „Za korisnike to znači pametniju mrežu, personalizovanu uslugu i brzu, intuitivnu podršku”, poručuje Mišel. Prošle godine formirana je i divizija za Strategiju i upravljanje podacima, dok tim za Data Science i AI razvija modele i alate za potrebe kompanije. Kako 5G dobija na značaju, AI postaje ključan za pouzdano upravljanje rastućim brojem uređaja i sve većim obimom podataka.
Mišel ističe i važnost jedinstvenih ponuda koje korisnici prepoznaju i cene. Kao primer navodi program „Yettel Sve”, koji objedinjuje pogodnosti iz sveta telekomunikacija i bankarstva za zajedničke korisnike. Poruka je jasna - Yettel gradi održiv, sveobuhvatan ekosistem usluga, sa fokusom na rast, inovacije i iskustvo korisnika.
Nema komentara