Foto: RATEL
Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge, RATEL, objavilo je najnovije podatke o stanju tržišta elektronskih komunikacionih usluga za poslednji kvartal prošle godine, koji pokazuje nastavak dosadašnjih trendova.
Širokopojasni pristup Internetu
Ukupan broj korisnika je porastao u odnosu na početno razdoblje 2023. godine i sada iznosi 2,07 miliona korisnika broadband Interneta.
Kada posmatramo udeo prema tehnologiji pristupa, najveći udeo i dalje ima kablovski Internet sa 38,7% - koji je osetno opao u odnosu na početak 2023. godine - zatim optički Internet sa 30,9%, nakon toga DSL sa 25,6% i na kraju fiksni bežični pristup sa 4,2% - koji nastavlja svoj lagani pad već godinama.
Posmatrajući udeo po operatorima, Telekom Srbija predvodi sa 55,9% tržišta, a nakon toga drugoplasirani SBB sa 28,1% tržišta.
Poređenja radi, u prvom kvartalu 2023. godine Telekom je imao 56,1% tržišta a SBB 29%. Naizgled su korisnici sa SBB-a i Telekoma prešli na Yettel i Orion telekom.
Od wireless provajdera, primetan je blagi pad kod Astra Telekoma, dok su ostali manje-više stabilni sa svojim brojem korisnika.
Mobilna telefonija
Kod mobilne telefonije, primetan je blagi pad broja korisnika u odnosu na prethodne kvartale, koji sada iznosi 8,532 miliona korisnika.
Telekom Srbija i dalje vodi sa najviše korisnika, čak 44,15% udela, za njima sledi Yettel, koji je imao oscilacije u broju korisnika ali se stabilizovao na 31,87% udela, dok A1 Srbija nastavlja svoj blagi pad, i sada ima 23,98% udela korisnika mobilne telefonije.
U međuvremenu Globaltel je "utopljen" u Telekom Srbija i sada sačinjava tih 44,15% udela korisnika.
Distribucija medijskih sadržaja
Ukupan broj korisnika u porastu je u odnosu na prethodni period, i iznosi oko 2,32 miliona. Na početku prošle godine broj korisnika je bio manji za 10.000.
Najveći broj korisnika u Q4 2023. ima priključak na digitalnu kablovsku televiziju (oko 47%). Udeo IPTV korisnika raste, dok je udeo DTH korisnika u blagom padu u odnosu na prethodni kvartal.
Najmanje korisnika priključeno je na analognu kablovsku televiziju (oko 1,2%). Udeo korisnika na usluge distirbucije medijskih sadržaja putem Interneta i bežične mreže u četvrtom kvartalu 2023. godine iznosi oko 4,4%.
Najveći udeo u broju korisnika ima Telekom Srbija sa 53,4%. Poređenja radi, godinu dana ranije imao je udeo od 52,6%.
Drugi je SBB sa 40% tržišta, a godinu dana ranije njegov tržišni udeo je bio 43,7%.
Raste i udeo Yettel-a. U zadnjem kvartalu 2023. godine narastao je na 3,5% dok je godinu dana ranije bio zanemarljiv.
(Zander Owens/Media Daily)
Nema komentara