Foto: RATEL, NTH Media doo, TeleSrbija montaža
U vezi sa protivzakonitim servisom za naplatu usluga sa dodatnom vrednošću koji funkcioniše preko "klika", gde su činioci NTH Media, Telenor Digital i Yettel protivzakonito realizovali VAS servis, portal TeleSrbija podneo je prijavu RATEL-u u martu 2023. godine.
Konačno smo - posle više od 6 meseci, tačnije 15. septembra - dobili izjašnjenje RATEL-a o rezultatu postupka, koje prenosimo u celosti ispod.
Regulator je u skladu sa članom 131. Zakona o elektronskim komunikacijama („Službeni glasnik RS“, br. 44/10, 60/13-odluka US, 62/14 i 95/18-dr. zakon) koji je bio na snazi u trenutku prijave navedenog problema izvršio testiranje načina funkcionisanja servisa, kao i proveru postupanja operatora usluga sa dodatom vrednošću koji se bavi pružanjem navedenih usluga (VAS usluge), NTH Media d.o.o. BEOGRAD (u daljem tekstu: operator usluga sa dodatom vrednošću), pri čemu je konstatovano da funkcionalnost servisa nije u skladu sa članom 13. stav 8. Pravilnika o obavezama operatora usluga sa dodatom vrednošću (u daljem tekstu: Pravilnik), odnosno sa tačkama 1, 3. i 4. navedenog stava i to u sledećem:
1. Korisniku se ne šalje SMS pre aktiviranja usluge kojim se obaveštava o ceni, već se te informacije objavljuju na prvoj (osnovnoj) Internet stranici usluge koja se pruža;
2. Napred navedena tačka 3, kao obaveza operatora u vezi aktiviranja usluge, se ne realizuje u skladu sa Pravilnikom, slanjem SMS, već se usluga aktivira na drugoj Internet stranici servisa (nakon prvog klika), gde je opet objavljena informacija o ceni, mogućnosti odustajanja ili opciji „pretplati se“;
Iz tog razloga je operatoru usluga sa dodatom vrednošću, u skladu sa članom 131. pomenutog Zakona o elektronskim komunikacijama dat rok od 30 dana za otklanjanje nedostataka u funkcionisanju servisa, odnosno naloženo je da operator u naznačenom roku uskladi funkcionalnost servisa sa obavezama iz Pravilnika.
S obzirom na to da navedeni operator u ostavljenom roku nije obavestio Regulatora da je otklonio utvrđene nepravilnosti, Regulator je Ministarstvu za informisanje i telekomunikacije podneo prijavu za sprovođenje inspekcijskog nadzora.
Reakcija RATEL-a ponovo potvrđuje osnovanost podnete prijave protiv pružaoca VAS usluge, i utemeljuje zauzet stav redakcije portala TeleSrbija.
Naš cilj je da uspostavimo jedinstvenu i autoritativnu platformu kojoj ljudi veruju, koja informiše javnost o aktivnostima u sferi telekomunikacija, i koja svojim radom, informisanjem, kao i direktnim prijavama, štiti interese krajnjih korisnika telekomunikacionih usluga, a isto tako štiti zakonitost poslovanja u oblasti telekomunikacija u Republici Srbiji.
Ponosni smo što već sada iza sebe imamo izvanredne rezultate naših aktivnosti, i što svakim danom ostavljamo izmerljiv otisak na zakonodavni okvir i poslovanje operatora i pružaoca srodnih usluga na našem tržištu.
5 komentara
Ako bi ste nam uplacivali 150 dinara mesecno mi bismo
mogli da vas sacuvamo od tih vrsta uplata , a sigaran sam da kad im vec
placas preplatu i to jos 30% uvecanu od ove godine bez pismene saglasnosti
da bi bili u obavezi da brinu o svojim klijentima