Poznat epilog prijave protiv „NTH Media” za VAS SMS prevare koju je podneo portal TeleSrbija

Poznat epilog prijave protiv „NTH Media” za VAS SMS prevare koju je podneo portal TeleSrbija

Foto: RATEL, NTH Media doo, TeleSrbija montaža

Odgovor kompanije NTH Medija

U vezi sa protivzakonitim servisom za naplatu usluga sa dodatnom vrednošću koji funkcioniše preko "klika", gde su činioci NTH Media, Telenor Digital i Yettel protivzakonito realizovali VAS servis, portal TeleSrbija podneo je prijavu RATEL-u u martu 2023. godine.

Konačno smo - posle više od 6 meseci, tačnije 15. septembra - dobili izjašnjenje RATEL-a o rezultatu postupka, koje prenosimo u celosti ispod.

Regulator je u skladu sa članom 131. Zakona o elektronskim komunikacijama („Službeni glasnik RS“, br. 44/10, 60/13-odluka US, 62/14 i 95/18-dr. zakon) koji je bio na snazi u trenutku prijave navedenog problema izvršio testiranje načina funkcionisanja servisa, kao i proveru postupanja operatora usluga sa dodatom vrednošću koji se bavi pružanjem navedenih usluga (VAS usluge), NTH Media d.o.o. BEOGRAD (u daljem tekstu: operator usluga sa dodatom vrednošću), pri čemu je konstatovano da funkcionalnost servisa nije u skladu sa članom 13. stav 8. Pravilnika o obavezama operatora usluga sa dodatom vrednošću (u daljem tekstu: Pravilnik), odnosno sa tačkama 1, 3. i 4. navedenog stava i to u sledećem:

1. Korisniku se ne šalje SMS pre aktiviranja usluge kojim se obaveštava o ceni, već se te informacije objavljuju na prvoj (osnovnoj) Internet stranici usluge koja se pruža;
2. Napred navedena tačka 3, kao obaveza operatora u vezi aktiviranja usluge, se ne realizuje u skladu sa Pravilnikom, slanjem SMS, već se usluga aktivira na drugoj Internet stranici servisa (nakon prvog klika), gde je opet objavljena informacija o ceni, mogućnosti odustajanja ili opciji „pretplati se“;

Iz tog razloga je operatoru usluga sa dodatom vrednošću, u skladu sa članom 131. pomenutog Zakona o elektronskim komunikacijama dat rok od 30 dana za otklanjanje nedostataka u funkcionisanju servisa, odnosno naloženo je da operator u naznačenom roku uskladi funkcionalnost servisa sa obavezama iz Pravilnika.

S obzirom na to da navedeni operator u ostavljenom roku nije obavestio Regulatora da je otklonio utvrđene nepravilnosti, Regulator je Ministarstvu za informisanje i telekomunikacije podneo prijavu za sprovođenje inspekcijskog nadzora

Reakcija RATEL-a ponovo potvrđuje osnovanost podnete prijave protiv pružaoca VAS usluge, i utemeljuje zauzet stav redakcije portala TeleSrbija. 

Naš cilj je da uspostavimo jedinstvenu i autoritativnu platformu kojoj ljudi veruju, koja informiše javnost o aktivnostima u sferi telekomunikacija, i koja svojim radom, informisanjem, kao i direktnim prijavama, štiti interese krajnjih korisnika telekomunikacionih usluga, a isto tako štiti zakonitost poslovanja u oblasti telekomunikacija u Republici Srbiji.

Ponosni smo što već sada iza sebe imamo izvanredne rezultate naših aktivnosti, i što svakim danom ostavljamo izmerljiv otisak na zakonodavni okvir i poslovanje operatora i pružaoca srodnih usluga na našem tržištu. 

1
❤️
11
👍
0
😲
0
😢
1
😠
0

5 komentara

Rade
Ljudi pazite se samo ne znam kako. Samo mi je stigla poruka da sam se uspesno prijavio za neke video igrice a imam 60+ i nikada ih nisam igrao. Ovo je čista prevara. Otkazaću operatera mts čim mi istekne ugovor jer ne štite svoje korisnike.
SkelaL
Pišite malo o SMS mafiji o vlasniku NTH Medije i kako je udruzen sa Yettelom i kako kradu narod i iznose novac napolje s time treba Europol da se pozabavi mene su prevarili za preko 300evra za nekakav Silentium servis jos pre par godina ali nazalost pokriva ih Ratel i Yettel jer imaju veliku korist od ove krađe naroda to Tuzilastvo da ispita
Žilber
Evo nas u julu 2024. Pre dobijanja računa sam konstatovao da mi je račun dupliran. U Yettely kao nemaju pojma o čemu se radi. Kažu da se to dešavz kad koristite aplikacije kao horoskop, video igrice, sportski rezultati...što nikad nisam koristio. Samo konstatujem da je Yettel njihov saučesnik pošto uzimaju % id ukradenog. Do danas nisam našao za koji servis sam pretplaćen ni kako. Ako ovako nastavi, klikom će nam dodeljivati i kredite. Otkako je Telenor postao Yettel, ne prestaju sa krađama.
Polu istine
Ali zato A1 ima resenje .......

Ako bi ste nam uplacivali 150 dinara mesecno mi bismo
mogli da vas sacuvamo od tih vrsta uplata , a sigaran sam da kad im vec
placas preplatu i to jos 30% uvecanu od ove godine bez pismene saglasnosti
da bi bili u obavezi da brinu o svojim klijentima
simke
svi su oni isti..tako je i u A1...