
Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić
Nakon dužeg perioda neizvesnosti i spekulacija o budućnosti poslovanja, United Grupa je imenovala Vladicu Tintora za novog direktora svog predstavništva u Srbiji. Ovaj potez dolazi u trenutku duboke transformacije unutar kompanije, koju sprovodi vlasnik, investicioni fond BC Partners, nakon odlaska ključnih figura Dragana Šolaka i Viktorije Boklag, čije je upravljanje ostavilo grupaciju u prilično nezavidnoj poziciji.
Imenovanje Tintora, bivšeg direktora Regulatorne agencije za elektronske komunikacije (RATEL), nije izolovan slučaj, već se čini kao deo šire strategije "čišćenja" menadžerskih struktura koje je postavio prethodni dvojac. Sličan scenario viđen je nedavno i u Bugarskoj, gde je za novog izvršnog direktora Vivacoma, takođe članice United Grupe, postavljen Asen Velikov. Očigledno je da BC Partners sistematski preuzima direktniju kontrolu nad operacijama u svakoj od zemalja, verovatno u cilju sanacije stanja i pripreme za dalje strateške poteze.
Ove kadrovske promene podudaraju se sa sve glasnijim informacijama o daljoj prodaji delova poslovanja. Iako mediji pod kontrolom United Media, poput portala Nova.rs, uporno i pomalo panično negiraju bilo kakvu prodaju, tvrdeći da "N1 nije prodat" i da "United Grupa nije dobila novog vlasnika", realnost na tržištu sugeriše drugačije. Transakcije sa kompanijama kao što su e& PPF Telco Group (vlasnik Yettela), BH Telecom i Telekom Srbija ukazuju na to da je proces fragmentacije i prodaje imovine već u toku, a ovakva saopštenja deluju isključivo kao pokušaj kontrole štete u javnosti.
Novi menadžment će se suočiti sa ogromnim izazovima, pre svega sa nasleđenim problemima SBB-a. Kompanija se godinama oslanja na zastarelu koaksijalnu infrastrukturu, dok je širenje optičke mreže presporo i često haotično, sa kablovima koji se i dalje nepropisno razvlače po krovovima zgrada. Bez rešavanja ovih fundamentalnih tehnoloških zaostataka, nikakve menadžerske promene ne mogu doneti suštinski boljitak za korisnike niti popraviti poljuljanu tržišnu poziciju.
Postavljenje Vladice Tintora stoga se može tumačiti kao potez kojim BC Partners želi da stabilizuje poslovanje u Srbiji i pripremi teren za ono što sledi - bilo da je to dalja prodaja delova sistema ili potpuni zaokret u poslovnoj strategiji. Period Šolakove i Boklagine ere je definitivno završen. Posledice vođenja kompanije prethodnog rukovodstva će se još dugo osećati, dok neki novi ljudi pokušavaju da sakupe i preuzmu preostale delove nekadašnjeg regionalnog giganta.
Nema komentara