SES - Dosegnite do publike svuda - Neuporediv evropski domet od preko 170 miliona domaćinstava

Globaltelova migracija u Telekom i dalje traje, roming najnovija žrtva

Globaltelova migracija u Telekom i dalje traje, roming najnovija žrtva

Foto: TeleSrbija montaža, Globaltel, MTS

Migracija Globaltel SIM kartica na Telekomovu infrastrukturu, uz OTA ažuriranje softvera na samoj kartici, uveliko traje kako decembar polako odmiče.

I ako je naizgled migracija odlično prošla za većinu brojeva koji su migrirani, nažalost, za neke nije sve tako bajno.

Jedan od korisnika popularnog domaćeg internet foruma, već mesec dana "vodi bitku sa vetrenjačama", jer mu je - kako navodi - Globaltel "ukrao" broj telefona. Korisnik navodi da mu je broj telefona koji je do sada koristio, "oduzet", odnosno da se njegova SIM kartica više ne registruje na mrežu, i da u komunikaciji sa Globaltelovom podrškom nije uspeo da dobije zamensku SIM karticu koja funkcioniše i registruje se na mrežu, sa njegovim brojem telefona.

Imali smo prijavu da je tokom izdavanja eSIM profila putem sajta, Globaltel greškom slao eSIM kartice novim korisnicima sa brojevima koje već koriste postojeći korisnici mreže, tako da novim korisnicima nije radio eSIM profil, a kada su pozvali "svoj" broj telefona, javila se druga osoba koja navodi da već par meseci koristi taj broj u Globaltel mreži.

Ipak, većini korisnika je uredno migrirana SIM kartica sa MNC 11 na MNC 03, i time je postala "umatičena" na Telekomovu mrežu, umesto dosadašnjeg "lutanja" kao 22011 na 22005 mreži (A1).

Ukoliko vam se SIM kartica više ne povezuje na mrežu, potrebno je da karticu ubacite u drugi telefon, kako bi se izvršilo ažuriranje softvera SIM kartice. Takođe, ukoliko imate Globaltel kartice koje su "u fioci", preporuka je da ih odmah sada reaktivirate, ubacite u telefon, i sačekate da se ažurira SIM kartica, kako ne biste ostali sa neispravnim karticama nakon što se okonča proces migracije.

Bitno je napomenuti da je nakon migracije na MTS, svim korisnicima koji nemaju aktivan Internet paket, uskraćena mogućnost povezivanja na 4G mrežu. Da biste mogli da se povežete na 4G, morate imati aktivan paket sa Internetom, bilo Uzbudljiva konekcija, Uzbudljiva kombinacija ili Freepaid.

Kada je u pitanju roming, tu dolazimo do glavne žrtve ove migracije sa A1 na MTS infrastrukturu.

Naime, Globaltel SIM kartice su imale dva "identiteta" u sebi, jedan kao Globaltel (22011) korišćen u Srbiji, i jedan kao neka vrsta lažne A1 kartice (22005) koji se koristio u romingu. Zato je i postojala obaveza promene profila kroz SIM Toolkit (STK) sa Home na Roaming, prilikom izlaska iz države.

Globaltel je korišćenjem A1 Srbija identiteta uspevao da pruži značajno jeftinije uslove rominga nego drugi operatori, pre svega zbog velikog prisustva A1 mreže i drugih mreža koje su sve u vlasništvu meksičkog telekomunicionog konglomerata America Movil (vlasnik Telcel, Telmex, Claro, i sa kontrolišućim udelom A1, i većinskim udelom holandsko KPN), čime su korisnici Globaltela mogli da iskoriste praktično besplatnu interkonekciju svih ovih operatora, ali isto tako i strateško partnerstvo A1 grupe sa Vodafonom je omogućilo još veću pokrivenost tzv. besplatnim romingom.

Pod besplatnim romingom misli se na to da dva operatora - A1 Srbija ili Globaltel - i strani partner, jedan drugom ne plaćaju troškove interkonekcije, zato što imaju sklopljenje ugovore o besplatnom romingu. Takav roming se onda korisniku jako malo naplaćuje, a ti prihodi od rominga postaju čist profit, jer ne postoji dodatan trošak po operatora.

Nažalost, kako "nove" Globaltel SIM kartice, odnosno kartice migrirane na Telekom, sa IMSI koji počinje sa 22003, ne mogu da koriste ove uslove rominga, već se roming naplaćuje po standardnoj ponudi Telekoma.

Telekom nažalost i dalje nije ažurirao Roming cenovnik Globaltela, koji je u ovom trenutku potpuno netačan, ali isto tako Telekom nije implementirao roming uslugu Interneta na svom billing sistemu i centralnom registru za Globaltel korisnike, usled čega korisnicima Globaltela u romingu Internet jednostavno NE RADI. Ovaj problem postoji već mesec dana, i nema naznaka da će do kraja decembra biti rešen.

Globaltel se nije oglašavao po ovom pitanju, a mi smo uputili zahtev za komentar Globaltelu, te ćemo ažurirati tekst ako i kada budemo dobili odgovor.

Korisnicima Globaltela savetujemo da ne koriste svoje kartice u romingu, jer im usluge neće raditi, niti da aktiviraju Roming dodatke, jer isti takođe ne rade. Saobraćaj će im se tarifirati po standardnom cenovniku Telekoma, s tim što su neke od usluga i neke vrste saobraćaja u nekim državama znatno skuplji nego u Telekomovom roming cenovniku za pripejd, što predstavlja još jedan mogući izvor problema i neočekivanih troškova.

1
❤️
2
👍
0
😲
2
😢
2
😠
1

3 komentara

Srđan
Od odlične usluge Globaltela, MTS ga je uništio nakon preuzimanja . Internet u romingu NE RADI, podrška više ne postoji. Napuštam ga nažalost. Ovo pišem da čitaocima saopštim da je Globaltel u inostranstvu NE UPOTREBLJIV. Verovatno sa svrhom da se uništi.
Dušan
Korisnička podrška ne postoji više, niko ne odgovara na mejlove danima, niti pozive, kartice ne rade, izbacuje kada se pozove broj, iako su uredno plaćeni računi, tj aktiviran freepaid paket, roming net nikako ne radi. Već sam podneo zahtev za prebacivannje u drugu mrežu, šta su hteli sa ovim da urade ja nisam pametan. Mtsu nije dovoljno što kod njih gube klijente, sad gube i u Globaltelu.
Viktor
Meni kompanija već mesec dana nemože da izda zamenski sim...