SES - Dosegnite do publike svuda - Neuporediv evropski domet od preko 170 miliona domaćinstava

Krenuo sa radom registar „Ne zovi“: korisnici sada mogu da se zaštite od nasrtljivih trgovaca i prodaje preko telefona

Od danas, 5. januara, krenuo je sa radom registar „Ne zovi“. Građani mogu da se zaštite od nasrtljivih trgovaca i prodaje preko telefona upisom u registar. Zahtev za upis u registar „Ne zovi“ se podnosi operatoru elektronskih komunikacija kod koga korisnik ima broj telefona.
Krenuo sa radom registar „Ne zovi“: korisnici sada mogu da se zaštite od nasrtljivih trgovaca i prodaje preko telefona

Foto: domen.rs

Od danas, 5. januara, krenuo je sa radom registar „Ne zovi“. Građani mogu da se zaštite od nasrtljivih trgovaca i prodaje preko telefona upisom u registar.

Zahtev za upis u registar „Ne zovi“ se podnosi operatoru elektronskih komunikacija kod koga korisnik ima broj telefona.

Moguće je zahtevati upis za postpaid brojeve, bilo mobilne ili fiksne, kao i za prepaid brojeve koji su registrovani. Neregistrovane prepaid brojeve nije moguće upisati, ali je svakako zakonom predviđena i obavezna registracija prepaid brojeva.

Zakonom je predviđeno da trgovci, pre pozivanja potrošača, obavezno prvo izvrše upit ka bazi podataka registra „Ne zovi“, kako bi utvrdili da li se broj koji planiraju da pozovu nalazi na listi registra. 

Ukoliko se broj telefona nalazi na listi registra „Ne zovi“, a trgovac ipak pozove taj broj, bez obzira da li je prethodno izvršio upit ka bazi ili ne, biće kažnjen iznosom od 50.000 dinara (odnosno 30.000 dinara za preduzetnika) kao i 8.000 dinara za odgovorno lice u pravnom licu.

Za kažnjavanje nadležno je Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine, a inspektori Ministarstva ovlašćeni su da odmah izdaju prekršajni nalog.

Operatori zahteve za upis u registar „Ne zovi“ primaju elektronski, ili ukoliko nisu u mogućnosti, u papirnoj formi na prodajnom mestu.

Kada primi zahtev korisnika, operator je u obavezi da izda potvrdu o prijemu zahteva, u formi i na način kako je i primio zahtev.

Potvrda o prijemu sadrži datum kada je primljen zahtev korisnika.

Promena koja se odnosi na upis ili ispis broja telefona vidljiva je u registru „Ne zovi“ prvog kalendarskog narednog dana od dana zaprimljenog zahteva korisnika.

Zahtev za upis ili ispis pojedinog broja telefona može se podneti jednom u kalendarskom mesecu. 

Kada korisnik raskine ugovor sa operatorom o korišćenju fiksne ili mobilne telefonije, a ne prebaci broj kod drugog operatora, operator će ga izbrisati iz registra „Ne zovi“ u roku propisanom pravilnikom. Ukoliko korisnik prenese broj kod drugog operatora, ostaće upisan u registar „Ne zovi“.

1
❤️
8
👍
0
😲
0
😢
1
😠
0

2 komentara

Petar
Odlična vest, ali nažalost svi operatori nemaju mogućnost elektronskog upisa u registar, tj. upis se jedino može obaviti u poslovnici.
dragoljub stanaćev
Ne vidim sajt mts-a. za prijavu "ne zovi". Takodje gde podneti prijavu ako se uznemiravanje nastavi