Foto: Stockfresh
U prethodnom periodu smo primetili više instanci gde operator korisniku pokušava da naplati priključne takse prilikom odustanka od ugovora u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.
Naplata priključnih taksi prilikom odustanka od ugovora je protivzakonita o obesmišljuje koncept odustanka od ugovora, pošto se prilikom raskida ugovora po tzv. "komercijalnim" uslovima, korisniku naplaćuje priključna taksa i proporcionalno obračunata cena usluga za broj dana korišćenja usluge.
U vezi sa ovim, a pošto najviše slučajeva potiče u vezi sa operatorom Yettel, kada se radi o odustanku od ugovora za Hipernet usluge, obratili smo se i samom operatoru sa zahtevom za izjašnjenje da li naplaćuju priključne takse ili ne.
Operator se izjasnio da ne naplaćuje priključne takse, već "troškove instalacionih radova koji se obavljaju u prostorijama korisnika".
"U slučaju odustajanja od ugovora, korisnicima se ne naplaćuje priključna taksa, već troškovi instalacionih radova koji se obavljaju u prostorijama korisnika neposredno pre zaključenja pretplatničkog ugovora. Ti troškovi jasno su navedeni u ugovornoj dokumentaciji, koju korisnik potpisuje prilikom zasnivanja pretplatničkog odnosa. Njenim potpisivanjem korisnik potvrđuje da je pročitao i razumeo ugovornu dokumentaciju. Navedena praksa u skladu je sa Zakonom o zaštiti potrošača. PR Služba Yettel"
Ovim izjašnjenjem Yettel je potvrdio da naplaćuje priključne takse prilikom odustanka od ugovora, mada ih oni ne zovu tako, isto kao što "problem" nazivaju "izazovom".
Upućujemo ne samo na Zakon o zaštiti potrošača, već i na postojeću praksu kod drugih operatora, konkretno SBB, Telekom i Orion, koji ne naplaćuju priključne takse prilikom odustanka od ugovora.
Postavlja se pitanje, zašto su ovi operatori "naivni", pa "ostavljaju novac na stolu", time što ne pokušavaju da naplate priključne takse prilikom odustanka od ugovora, kao što to radi Yettel.
Ovim putem pozivamo korisnike kojima je Yettel pokušao da naplati, ili naplatio, priključnu taksu tokom odustanka od ugovora za Hipernet usluge, da se obrate Tržišnoj inspekciji mejlom na [email protected] i da podnesu prijavu kako bi bili obeštećeni.
Upozoravamo sve operatore da je zloupotreba neinformisanosti potrošača i primena taktika zastrašivanja u komunikaciji sa korisnikom u svrhe odvraćanja korisnika od raskida odnosno odustanka od ugovora ozbiljno kršenje dobre poslovne prakse kao i - naravno - zakonskih obaveza, te ih ovim putem pozivamo da usklade svoje poslovanje za važećim Zakonima i podzakonskim aktima, a u vezi sa sferom telekomunikacija.
1 komentar
I dalje se zahteva placanje instalacije nesto preko 10.000 dinara prilikom odustanka od ugovora u zakonskom roku od 14 dana, iako je i protiv trzisne, a i bilo kakve zdrave logike. Neko koga su ucenili nikada se vise nece vracati operateru koji ga ovako ucenjuje.
Najgore je sto je razlog za odustanak kod mene tehnicki problem. Njihov tv uredjaj prilikom svakog ponovnog paljenja televizora prikazuje "Server Error" gresku i mora da se restartuje da bi ponovo radio normalno. A nisu se udostojili ni da izadju na teren nedelju dana od dana instalacije iako je problem prisutan i prijavljen bukvalno na dan instalacije.
Deluje mi da ako uzmete Yettel ste bukvalno prepusteni na milost i nemilost i morate da se snadjete sami.