SES - Dosegnite do publike svuda - Neuporediv evropski domet od preko 170 miliona domaćinstava

Objavljen RATEL-ov izveštaj za Q1 2024

Objavljen RATEL-ov izveštaj za Q1 2024

Foto: RATEL

Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge, RATEL, objavilo je najnovije podatke o stanju tržišta elektronskih komunikacionih usluga za prvi kvartal ove godine, koji pokazuje nastavak dosadašnjih trendova.

Širokopojasni pristup Internetu

Ukupan broj korisnika je nastavio svoj rast, i iznosi 2,11 miliona, u poređenju sa 2,08 miliona korisnika u poslednjem kvartalu 2023. godine, što ukazuje na rast od oko 30.000 korisnika.

Foto: Screenshot / RATEL

Posmatrajući raspodelu po pristupnim tehnologijama, nastavlja pad udela kablovskog pristupa (DOCSIS) - sa 38,7% na 38,3%, dok je xDSL stagnirao, a bežični pristup ostvaruje blagi pad od 0,1%. Optički pristup beleži rast sa 30,9% na 31,4%. 

Foto: Screenshot / RATEL

Kada se radi o brzinama pristupa Internetu, primetan je rast brzina pristupa. Konkretno, brzinama većim od 100 Mbps sada ima pristup 51,5% korisnika, u poređenju sa 49,5% u prošlom kvartalu. 

Foto: Screenshot / RATEL

Tržišno učešće operatora ostalo je manje više nepromenjeno, u smislu da Telekom Srbija ima najveći udeo na tržištu, konkretno sa 55,8% u poređenju sa 55,9% u prošlom kvartalu, što predstavlja blagi pad. Isto tako, SBB sada ima 27,8% udela na tržištu, u odnosu na 28,1% u prethodnom kvartalu.

Njihov udeo je delom preuzeo Yettel, koji je porastao sa 4,4% na 4,8% udela. Orion je porastao sa 2,8% na 2,9%, dok je Sat Trakt opao sa 2,5% na 2,4%. Ostali operatori su nepromenjenog udela.

Foto: Screenshot / RATEL

Distribucija medijskih sadržaja

Ako pogledamo tržište distribucije medijskih sadržaja, tu je nastavio rast broja korisnika, i sada iznosi 2,35 miliona, za 20.000 više u odnosu na poslednji kvartal 2023. godine.

Foto: Screenshot / RATEL

Interesantno je da je udeo kablovske televizije kod korisnika distribucije medijskih sadržaja nastavio svoj pad, i sada iznosi 46,6% tržišta, u odnosu na 47,0% u prošlom kvartalu. DTH odnosno satelitska televizija takođe beleži pad, sa 14,4% na 13,9%, dok su OTT servisi ostali na istih 4,5% kao i u prošlom kvartalu. Sve te korisnike preuzela je IPTV platforma, koja je sa 32,8% porasla na 33,8%.

Foto: Screenshot / RATEL

Raspodela udela operatora kod DMS preslikava trendove kod širokopojasnog pristupa Internetu. Konkretno, Telekom Srbija je opao sa 53,4% na 53,3% i zadržao titulu operatora sa najvećim tržišnim udelom. SBB je zabeležio nešto veći pad, sa 40,0% na 39,3%, dok je Yettel porastao sa 3,5% na 3,8%. Sat Trakt je takođe opao sa 1,3% na 1,2%. Jotel je ostao na 0,7% udela.

Foto: Screenshot / RATEL

Mobilna telefonija

Ukupan broj korisnika mobilne telefonije je nastavio svoj pad, i sada iznosi 8,369 miliona korisnika, u poređenju sa 8,532 miliona u poslednjem kvartalu 2024. godine, odnosno oko 163.000 korisnika manje.

Foto: Screenshot / RATEL

Ako posmatramo tržišno učešće operatora, Telekom Srbija (zbirno sa Globaltelom) je izgubio 0,38% učešća u odnosu na poslednji kvartal 2023. godine, a druga dva operatora A1 Srbija i Yettel su ostvarili blagi rast u iznosu od 0,12% u slučaju A1 odnosno 0,17% u slučaju Yettel-a.

Foto: Screenshot / RATEL

2
❤️
3
👍
0
😲
0
😢
0
😠
0

Nema komentara