Foto: United Group BV Amsterdam
United Grupa je danas u 14h prezentovala svoje poslovne rezultate u devetomesečnom periodu ove 2023. godine.
Rezimirajući izveštaje, United Grupa je ostvarila prihode od 2.04 milijarde evra u ispraćenom periodu 2023. godine, što je za 7% više u odnosu na prethodnu godinu.
U tom periodu ostvarena je poslovna dobit od 454.61 miliona evra, što predstavlja veliko uvećanje u odnosu na prethodnu godinu, kada je zabeležen gubitak u poslovanju od 148.94 miliona evra.
Glavni nosilac rasta dobiti je prodaja sve pasivne infrastrukture (tornjevi, zemljište, ormarići, ograde, držači, nosači, i slično) za mobilne telekomunikacije arapskoj kompaniji TAWAL krajem avgusta ove godine, a što broji pre svega preko 4800 tornjeva, koji su pripadali mobilnim operatorima - sada u sklopu United Grupe - u Hrvatskoj, Sloveniji, Bugarskoj.
RGU - revenue generating unit, tj. jedinica koja generiše prihode, predstavlja korisnika koji stvara redovne prihode kompaniji
Analizirajući rast RGU kroz sektore u ovom periodu, beleži se pad DTH servisa (Total TV), dok je istovremeno najviše porasla prodaja širokopojasnog pristupa Internetu van paketa (za 10%) a zatim i kablovske televizije (za 7%).
ARPU - average revenue per user, prosečno prihoda po jedinici RGU ili po korisniku
Među kompanijama United Grupe, rast ARPU (ne nužno i rast broja RGU) je zabeležen kod Vivacoma, Telemach Slovenija i SBB, dok je primetan pad kod grčkog Nova.
U prezentaciji nema reči o rastu ili padu RGU po operatorima, niti se spominju Telemach Crna Gora, Telemach Hrvatska, niti Telemach Bosna i Hercegovina.
Na temu domaćeg SBB, došlo je do povećanja objedinjenog ARPU po svim segmentima za 3%, koji sada iznosi 21.7 EUR, a glavni nosilac je povećanje cena usluga u februaru 2023. godine.
Posmatrajući raspodelu prema udelu u prihodima, najviše su doprineli Vivacom (30%) zatim Nova (27%), te United Media (14%, obuhvata i advertajzing), SBB (12%), Telemach Slovenija (9%) i najmanje Telemach Hrvatska (7%).
Ako posmatramo udeo u dobiti, najviše doprinose United Media, Telemach Hrvatska i Vivacom sa 9%, zatim SBB sa 3% i Nova sa 2%.
Rast dobiti kod SBB-a objašnjen je novim velikim B2B ugovorom sklopljenim sa neimenovanim poslovnim korisnikom, zatim povećane prodaje televizora, mobilnih telefona i drugih uređaja na rate, povećanja cene pretplate u februaru 2023. godine, i uspešnom upsell-ovanju korisnika da pređu na veće pakete.
U posmatranom periodu, smanjena su ulaganja za 15% u United Media, 19% u Vivacom, 25% u SBB, 30% u Telemach Hrvatska i 32% u Telemach Slovenija, dok su ulaganja u Nova uvećana.
Prezentaciju i izveštaj koji su dostavili redakciji TeleSrbija objavljujemo ovde:
1 komentar
Infrastruktura u Beogradu im je katastrofa, preskupi su, ne nude ništa za stare korisnike. Ne ulažu u postojeću mrežu. Tako da svakako idu ka stranputici. Verovatno će prodati kompaniju.