RATEL i TeleSrbija zaustavili protivzakonite višegodišnje ugovore operatora SatTrakt

RATEL i TeleSrbija zaustavili protivzakonite višegodišnje ugovore operatora SatTrakt

Foto: ST Cable

Portal TeleSrbija podneo je prijavu protiv operatora SatTrakt (STCable) iz Bačke Topole zbog sklapanja protivzakonitih ugovora sa korisnicima u pogledu trajanja ugovora dužeg od 2 godine. Sa zadovoljstvom možemo da saopštimo da je operator SatTrakt obustavio sklapanje ugovora na periode duže od 24 meseca, što je i dostavljeno u pisanom izjašnjenju Regulatora portalu TeleSrbija.

Konkretno, podneli smo prijavu 6. avgusta 2023. godine protiv SatTrakt zbog sklapanja ugovora čiji je minimalni period ugovorne obaveze duži do 24 meseca, a što nije u skladu sa članom 129. stav 1 Zakona o elektronskim komunikacijama. U prijavi smo zahtevali da operator obustavi navedenu poslovnu praksu, kako je u trenutnu podnošenja prijave operator reklamirao pakete sa ugovornom obavezom od 36 meseci kao i od 48 meseci. Predmet prijave su bili paketi koji sadrže usluge samo televizije, kao i kombinovani paketi sa uslugama televizije i Interneta, i drugih dodatnih usluga izuzev onih isključenih stavom 1. člana 129. ZEK. 

Podsećamo, SatTrakt je trenutno četvrti po broju korisnika operator elektronskim komunikacija, distribucije medijskih sadržaja i fiksne telefonije u Srbiji, iza Telekoma Srbija, SBB-a i od skoro Yettel-a. Svoje usluge koncentrisano nudi na području AP Vojvodine, na bakarnoj koaksijalnoj mreži kao i na GPON pasivnoj optičkoj mreži. Uz usluge Interneta, televizije i fiksne telefonije nudi i kupovinu uređaja na rate, kao i pakete usluga obezbeđenja, alarma, pametnog doma i sličnog.

U izjašnjenju koje je SatTrakt dostavio Regulatoru, a koje je Regulator dostavio nama, nisu navedeni posebni detalji osim izjašnjenja da operator više ne nudi ugovore na periode duže od 24 meseca, u skladu sa Zakonom o elektronskim komunikacijama. Postojeći ugovori sklopljeni pre 2. avgusta 2023. godine odnosno pre stupanja na snagu novog ZEK nastavljaju da važe, a ugovori sklopljeni nakon (uključujući i) 2. avgusta 2023. godine sa periodom ugovorne obaveze dužim od 24 meseca su ništavni. 

Ovo je samo jedna u nizu pozitivnih promena koje smo zajedno realizovani na telekomunikacionoj sceni Srbije u proteklih godinu dana, boreći se za zaštitu prava krajnih korisnika telekomunikacionih usluga. Sa zadovoljstvom možemo da saopštimo da u ovom trenutku imamo podnete desetine prijava protiv operatora kao što su SBB, Telekom Srbija, Orion telekom, i Yettel, i da spremamo još desetine novih, kako bismo ispravili svaku nepravilnost u radu operatora i zajedno sa Regulatorom i Ministarstvom informisanja i telekomunikacija uskladili tržište sa Zakonom i omogućili harmonizaciju poslovanja srpskih operatora elektronskih komunikacija sa standardima i zakonskim odredbama Evropske unije. 

2
❤️
4
👍
0
😲
0
😢
1
😠
0

1 komentar

Novikorisnik
A kako mogu da prodaju paket po istoj ceni a brzine interneta nisu iste? Npr paket 1 ima tv, fiksni i net ali tamo gde ima uslova (ako ima negde uopšte) brzina je lupam 300/100, a gde nema 50/10, ali cena za paket je ista npr 3500.