
Foto: United Group BV Amsterdam
Više puta smo nezvanično prenosili da će doći do prodaje SBB-a, a sada je ta informacija i zvanično potvrđena (arhiva ovde). United Grupa, nekadašnji gigant telekomunikacija i medija u Jugoistočnoj Evropi, doživela je konačno rasparčavanje, a ključni delovi njenog poslovanja našli su nove vlasnike.
SBB prodat e& PPF Telco Group, sledi spajanje sa Yettel-om
SBB, najveći alternativni provajder kablovske televizije i interneta u Srbiji, sada zvanično prelazi u ruke e& PPF Telecom Group, pravnog sledbenika PPF Telco Group nakon što je kontrolu preuzeo arapski Etisalat. Kako nezvanično saznajemo, plan je da se SBB spoji sa Yettel-om, a novi brend koji će iz toga proizaći nosiće naziv Etisalat. Ovim potezom, srpsko telekomunikaciono tržište će dobiti novog velikog igrača, koji će direktno konkurisati Telekomu Srbija na polju fiksne i mobilne telefonije, kao i internet i TV usluga.
Telekom Srbija preuzima EON Sat, NetTVPlus i United Media kanale
U drugoj značajnoj transakciji, Telekom Srbija je preuzeo EON platformu NetTVPlus, satelitsku platformu EON Sat (bivši Total TV) u Srbiji i Severnoj Makedoniji, kao i sportska prava i kanale koje je do sada kontrolisala United Media. Ovim potezom Telekom Srbija dodatno učvršćuje svoju poziciju dominantnog igrača u regionu, dok United Grupa ostaje bez jednog od svojih ključnih poslovnih segmenata – medijskog sadržaja koji je godinama koristila kao polugu u svojoj strategiji širenja i uticaja.
BH Telecom preuzima Telemach u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori
Još jedan važan korak jeste prodaja operacija u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori. BH Telecom je preuzeo kompanije Telemach BiH i Telemach Crna Gora, kao i satelitsku platformu EON Sat (bivši Total TV) u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini. Ovim potezom, BH Telecom postaje dominantni igrač u fiksnim telekomunikacijama na tržištima BiH i Crne Gore, dok United Grupa nastavlja sa povlačenjem sa tržišta koja nisu u Evropskoj uniji.
Kraj jedne ere
United Grupa, koja je nekada slovila za najveću telekomunikacionu i medijsku silu u regionu, ubrzo neće postojati u obliku u kojem je bila poznata.
Viktorija Boklag, izvršna direktorka United Grupe, pokušala je da u zvaničnom saopštenju predstavi ove transakcije kao deo dugoročne strategije fokusiranja na tržišta Evropske unije, ali je jasno da se kompanija zapravo suočila sa ozbiljnim finansijskim problemima i prinuđena je na prodaju svojih ključnih operacija. Saopštenje manjinskog vlasnika Dragana Šolaka je izostalo.
Iako United Grupa i dalje zadržava neke medijske kuće u Srbiji, uključujući N1 i Nova, jasno je da je njena moć drastično opala.
Sve u svemu, ovo je kraj jedne ere i potvrda da se telekomunikaciono tržište u regionu suočava sa velikim promenama.
Ostaje da se vidi kako će novi igrači raspodeliti tržišne pozicije, ali jedno je sigurno – više ništa neće biti isto.
4 komentara