Foto: Wikimedia Commons, United Group, TeleSrbija montaža
Najveća koncentracija na bugarskom telekomunikacionom tržištu brzo je odobrena od strane KZK. Prema tumačenju antimonopolskog tela, kupovina Bulsatkoma od strane vlasnika Vivakoma, United Grupe, posredstvom svoje luksemburške firme Slovenija Broadband Sarl, ne predstavlja problem za konkurenciju i potrošače. Međutim, ovaj stav ne dele druga dva operatora, A1 Bugarska i Yettel Bugarska, koji su više puta izneli namere da će žalbenim postupcima pokušati da zaustave transakciju.
Ukoliko transakcija takođe bude odobrena od strane Vrhovnog upravnog suda, to će pozicionirati United Grupu na mesto najvećeg operatora na tržištu po prihodu. U posebnom segmentu, pay TV i distribucije medijskih sadržaja, vrednom oko 500 miliona leva godišnje (oko 256 miliona EUR), Vivakom će zauzeti vodeću poziciju nakon konsolidacije.
Prema zvaničnim podacima, zbirni udeo Vivakoma i Bulsatkoma se procenjuje na 60%, dok United Group i KZK računicu stavljaju na 40%. Bez obzira na tačan procenat, korisnici, skoro 2 miliona domaćinstava, videće smanjenje svojih opcija u većem delu zemlje na novi duopol Vivakoma ili A1 Bugarska, a koji će sada držati znatno manji udeo. Pored značajne prisutnosti u distribuciji televizije, United Grupa takođe drži najveću medijsku grupu u Bugarskoj, Nova Brodkasting, koja, prema podacima iz 2022. godine, kontroliše gotovo 46% televizijske publike i više od 44% tržišta oglašavanja.
Izvor: Kapital.bg/Konstantin Nikolov
Nema komentara