SES - Dosegnite do publike svuda - Neuporediv evropski domet od preko 170 miliona domaćinstava

Objavljen RATEL-ov izveštaj za Q2 2024

Objavljen RATEL-ov izveštaj za Q2 2024

Foto: RATEL

Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge, RATEL, objavilo je najnovije podatke o stanju tržišta elektronskih komunikacionih usluga za drugi kvartal ove godine, koji pokazuje nastavak dosadašnjih trendova.

Širokopojasni pristup Internetu

Ukupan broj korisnika je nastavio svoj rast, i iznosi 2,18 miliona, u poređenju sa 2,11 miliona korisnika u prvom kvartalu 2024. godine, što ukazuje na rast od oko 70.000 korisnika.

Foto: Screenshot / RATEL

Posmatrajući raspodelu po pristupnim tehnologijama, nastavlja pad udela kablovskog pristupa (DOCSIS) - sa 38,3% na 38,2%, kao i pad xDSL-a sa 25,5% na 24,5%, dok bežični pristup ostvaruje blagi pad od 0,2%. Optički pristup beleži rast sa 31,3% na 32,7%. 

Foto: Screenshot / RATEL

Kada se radi o brzinama pristupa Internetu, primetan je rast brzina pristupa. Konkretno, brzinama većim od 100 Mbps sada ima pristup 53,9% korisnika, u poređenju sa 51,5% u prošlom kvartalu. 

Foto: Screenshot / RATEL

Tržišno učešće operatora ostalo je manje više nepromenjeno, u smislu da Telekom Srbija ima najveći udeo na tržištu, konkretno sa 56,8% u poređenju sa 55,8% u prošlom kvartalu, što predstavlja primetan rast. Isto tako, SBB je nastavio svoj pad i sada ima 26,9% udela na tržištu, u odnosu na 27,8% u prethodnom kvartalu.

Deo SBB-ovih korisnika preuzeo je Yettel, koji je porastao sa 4,8% na 4,9% udela. Orion je ponovo opao na 2,8% (sa 2.9% u prošlom kvartalu), a Sat Trakt je stagnirao na 2,4%. Ostali operatori su nepromenjenog udela, osim BeotelNet-a koji je sa 0,6% opao na 0,5%.

Foto: Screenshot / RATEL

Distribucija medijskih sadržaja

Ako pogledamo tržište distribucije medijskih sadržaja, tu je nastavio rast broja korisnika, i sada iznosi 2,39 miliona, za 40.000 više u odnosu na prvi kvartal 2024. godine.

Foto: Screenshot / RATEL

Interesantno je da je udeo kablovske televizije kod korisnika distribucije medijskih sadržaja porastao, i sada iznosi 47,6% tržišta, u odnosu na 46,6% u prošlom kvartalu (i više nego Q4 2023. kada je iznosio 47,0%).

DTH odnosno satelitska televizija nastavlja da beleži pad, sa 13,9% na 13,5%, a opali su i OTT servisi sa 4,5% na 4,3% u odnosu na prošli kvartal. IPTV je izgubio određeni deo korisnika u korist kablovske, tako da sada ima 33,5% udela u odnosu na 33,8% u prošlom kvartalu. Analogna kablovska je nastavila blagi pad za po 0,1% i sada iznosi 1,1% tržišta (u poređenju sa 1,2% u Q1 2024, i 1,3% u Q4 2023.)

Foto: Screenshot / RATEL

Raspodela udela operatora kod DMS preslikava trendove kod širokopojasnog pristupa Internetu. Konkretno, Telekom Srbija je porastao sa 53,3% na 54,2% i zadržao titulu operatora sa najvećim tržišnim udelom. SBB je nastavio da beleži pad tržišnog udela, sa 39,3% na 38,5%, dok je Yettel porastao sa 3,8% na 3,9%. Sat Trakt je stagirano na 1,2%. Jotel je opao sa 0,7% na 0,6% udela.

Foto: Screenshot / RATEL

Mobilna telefonija

Ukupan broj korisnika mobilne telefonije je zabeležio je blagi rast, i sada iznosi 8,391 miliona korisnika, u poređenju sa 8,369 miliona u prvom kvartalu 2024. godine, odnosno oko 22.000 korisnika više.

Foto: Screenshot / RATEL

Ako posmatramo tržišno učešće operatora, Telekom Srbija je povratio izgubljeno učešće u odnosu na Q1 2024, i sada ima 44,06% udela (za 0,29% više), a druga dva operatora A1 Srbija i Yettel su ostvarili blagi pad u iznosu od 0,15% u slučaju A1 odnosno 0,05% u slučaju Yettel-a.

Foto: Screenshot / RATEL

PDF izveštaja pogledajte na ovom linku.

0
❤️
0
👍
0
😲
0
😢
0
😠
0

Nema komentara