Foto: TeleSrbija montaža, FONLY.rs, Pexels
Dostupna je dopuna ovog teksta! FONLY nam je vratio pare, A1 potvrdio da je kurirska služba kriva
Nakon što smo napisali najavni tekst o novoj online prodavnici telefona u vlasništvu A1 Srbija, FONLY.rs, odlučili smo da isprobamo celokupan proces kupovine telefona preko novog sajta. Nismo se dobro proveli, a kako smo ostali i bez novca i bez telefona čitajte u ovom tekstu.
Dana 30.12.2023. godine poručili smo Honor Magic5 Lite 5G po super ceni od 22.990 dinara uz besplatnu dostavu, i odabrali dostavu i plaćanje pouzećem.
Prilikom poručivanja, nismo uspeli da unesemo broj telefona koji je šestocifren jer sistem prepoznaje samo sedmocifrene brojeve, pa samo morali da nabavimo sedmocifreni mobilni broj za kontakt. Dodatno, prilikom poručivanja smo čekirali opciju kreiranja naloga na prodavnici, kako bismo mogli da pratimo status porudžbine, međutim, nalog nije kreiran, a porudžbina je "prošla", a naknadno kreiranje naloga nije nam dalo uvid u porudžbine, jer je ista ipak kreirana bez naloga, doduše sa istom kontakt mail adresom kao i naknadno kreirani nalog.
Inače, na sajtu postoji još dosta "bagova", jedan od primera je da se boja telefona izražava kao RGB vrednost umesto slovima, pa je tako roze iPhone 15 naveden kao "rgb(255, 232, 232)".
Sa strane FONLY nije bilo komunikacije sve dok Daily Express kurir nije pozvao, dana 04.01.2024. godine. Za pohvalu je brzina realizacije, ali je veliki minus što nema nikakve komunikacije od trenutka poručivanja do trenutka kada stigne paket. Pritom, nismo mogli da proverimo status porudžbine jer ista nije bila vidljiva na kreiranom nalogu.
Telefon je stigao sa ugovorenim poklonom (USB slušalicama), doduše loše upakovan (u DExpress kesi, u kojoj su se nalazili i papiri i fiskalni račun - koji su se zgužvali u transportu).
Nakon što smo primili telefon, odlučili smo se da testiramo i odustanak od ugovora na daljinu, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.
Kao portal koji se zalaže za zaštitu prava korisnika IKT usluga, izuzetno nam je bitno da utvrdimo i mogućnost vraćanja uređaja kupljenog na daljinu u roku od 14 dana.
Tu je nastao problem. Naime, mi smo 09.01.2024. godine poslali telefon kurirskom službom BEX, uz plaćenu poštarinu, pravilno označen i adresiran paket, sa natpisom konkretnog magacina u MILŠPED-u. Paket je uručen uz lično uručenje 11.01.2024. godine.
Nakon toga, od FONLY nije bilo nikakve komunikacije.
Pozivali smo kontakt centar nekoliko puta, 15.01., 17.01. i 19.01. i nismo dobili nikakvu informaciju osim informacije da nije iniciran povraćaj. Istovremeno, poslali smo mejl FONLY podršci 15.01. na kojim nam do danas nije odgovoreno.
19.01. smo poslali novi mejl, i CC-ovali Službu za odnose s javnošću ([email protected]), nakon čega nas je FONLY kontaktirao sa informacijom da je paket zagubljen negde u MILŠPED magacinu, te da nisu uspeli da dobiju info od BEX-a kome je tačno isporučen paket, i da će se javiti do kraja dana ako budu pronašli paket.
Javili su se kasnije istog dana, tj. u petak 19.01., da nam kažu da nisu našli paket i da će poslati na proveru, te da će nam se javiti u ponedeljak.
Nisu nam se javili do trenutka objavljivanja teksta, u ponedeljak, u 14 časova.
Kako smo ostali bez telefona i bez novca, a komunikacije sa strane FONLY nije bilo uopšte dok nismo upleli PR službu, možemo da preporučimo da se za sada klonite kupovine sa ovog sajta, eventualno da ukoliko kupujete, ne plaćate karticom unapred već isključivo pouzećem, te da obavezno pregledate paket pred kurirom na šta imate pravo, pre nego što ga preuzmete i platite, i da za rekamacije telefon predate na prodajnom mestu A1 a ne da ga šaljete kurirskom službom u magacin, jer postoji velika verovatnoća da će se taj telefon "zagubiti".
Istovremeno, apelujemo na FONLY i A1 Srbija da nam vrate novac, odnosno da obrade povraćaj.
3 komentara