SES - Dosegnite do publike svuda - Neuporediv evropski domet od preko 170 miliona domaćinstava

Po čemu se Yettel Hipernet razlikuje od MTS optike?

Po čemu se Yettel Hipernet razlikuje od MTS optike?

Foto: TeleSrbija montaža, Yettel, MTS

Yettel Hipernet je usluga fiksnog pristupa Internetu preko optičke mreže koja se realizuje iznajmljivanjem Ethernet bitstream pristupa preko Telekomove GPON optičke mreže širom Srbije.

U ovom tekstu ćemo proći kroz neke od razlika između Yettel Hipernet usluge i optičkog Interneta direktno kod Telekoma.

Šta je isto?

Kvalitet same last-mile pristupne mreže je identičan. Dakle - prekide u radu možete očekivati onoliko često koliko ih ima kod Telekoma, na vašoj lokaciji. U praksi su izuzetno retki slučajevi prekida na Telekomovoj GPON mreži.

Koristi se isti OLT, ista optička vlakna, tako da ukoliko ste već imali Telekomovu optiku, prelazak na Hipernet samo zahteva zamenu opreme kod Vas u stanu ili kući, ali ne zahteva provlačenje novog optičkog vlakna.

I Yettel kao i Telekom koriste tri proizvođača opreme za optičku mrežu u zavisnosti od lokacije na kojoj se realizuje priključak. To su Huawei, Nokia i ZTE. Yettel dakle koristi istog proizvođača opreme kao i Telekom za datu lokaciju.

Maksimalne dostupne brzine su iste, konkretno do 1000 Mbps u download smeru i 500 Mbps u upload smeru. 

Šta se razlikuje?

Razlikuje se prvenstveno ponuda kod ova dva operatora, kao i cene. Korisnici Hiperneta ne moraju da imaju fiksni telefon kod Telekoma, dok je za Telekomovu optiku to obavezno. 

Televizija na Telekom optici se realizuje kroz posebnu Intranet mrežu (portovi LAN 2 i LAN 3 na ONT-u) usled čega je neophodno vući kabl do svakog STB-a za televiziju, ili koristiti PLA adapter ili Huawei WiFi Extender.

Hipernet televizija radi preko Interneta, pa se STB može povezati na iste portove kao i uređaji koji treba da koriste Internet, a može se povezati i preko WiFi mreže.

Hipernet koristi potpuno odvojenu IP mrežu u odnosu na Telekoma. Konkretno, koristi se odvojeni VLAN za Internet, TR069 i VoIP, i vrši se autorizacija direktno na Yettel BRAS. Ovo je kontrast postojećem modelu xDSL preprodavaca kod Telekoma kod kojih se autorizacija vrši na Telekomov BRAS, i radi se o L3 transportu a ne o L2 transportu.

Korisnici Hiperneta obavezno dobijaju CGNAT privatne dinamičke IP adrese, dok se kod Telekoma na optici i dalje dodeljuju javne dinamičke IP adrese.

Kod Yettela se koriste dva uređaja za povezivanje. ONT koji je tačka terminacije pristupa u nadležnosti Telekoma, i predstavlja "malu crnu kutiju" sa priključkom za Ethernet, optički kabl i napajanje, kao i ruter. Iz ONT-a Ethernet kabl se spaja u Yettel-ov ZTE ruter koji vrši autorizacju na BRAS, pruža WiFi, remote management, SIP client, i druge servise.

Situacija kod Telekoma je jednostavnija jer se koristi jedan uređaj koji objedinjuje ONT, ruter, access point, SIP client, itd.

Hipernet ima druge izlazne rute na Internet, i koristi odvojenu backbone infrastrukturu u odnosu na Telekom.

U praksi ipak, ovo su sitne tehničke razlike, a Internet usluga funkcioniše jednako dobro kod oba operatora.

4
❤️
27
👍
1
😲
2
😢
2
😠
5

4 komentara

Ceda
Mi smo stariji ljudi koji se bas u ovu vrstu tehnike ne razumemo dobro,pre 2 meseca moj suprug na insistiranje da je opticki kabl odlicna veza za net uveo u stan po nekoj povoljnoj ceni( valjda besplatno na godinu dana ) sve ostaje kao isto do sada.Odemi u vikendicu ponesemo prenosivi wi-fi,kad ono nema posle par dana neta.Objasne nam da nemamo jer smo potrosili!!!kazu pise u ugovoru- imate pet puta manje!!!i sad svaki mesec doplacujemo.Kome da se zalimo?imamo opticki kabl a doplacujemo net.Da li je u pitanju prevara ili smo mi glupi starci?
Japaja
To sto ste na Yetrelu, a ne na mts-u je vas problem, ali sa znate da Yettel u 99% slucajeva koristi Telekomovu infrastrukturu, tako da od vaseg racuna svakako Telekom / mts ima koristi. A korist je i trostrana: korist korisnika je to da mu omrazeni Telekom i njegovi radnici nisu na puskometu, vec sva odgovornost je na onome ko mu izdaje raxun i usluge, korist Telekoma je da na fin nacin mlati pare i ne salje radnike na puskomet korisnicima, a Yettel zaradjuje na toj cinjenici, ali i preuzima odgovornost ka korisniku. Vuk sit, ovce na broju.
Vlada
Pa Mts ubrzano propada zbog svojih zaposlenih koji nece da rade svoj posao nece da se bore za korisnika.Postaju najgori operater jer imaju najgore podizvodjace radova koji ne znaju da izmere nazalost u 21 veku WI-Fi signal .Odnos njihovih radnikanpocevsi od njihovog nazovi kol centra pa do tehnicara i nazovi inzinjera uzas bol jad i cemer. RADNICI Yettela brzi efikaani teude se oko nas obicnih ljudi i toliko du ljubazni ds smo presli kod njih iz momenta...
Atila17 1
Nemam fiksni telefon imam mts optiku.....pišete neistine.